loading...
بهشت هرمزگان
علی نقی نجاری پور بازدید : 363 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (3)

گزارش تصویری از رزمایش گردان های الی بیت المقدس در میناب

 

سرهنگ پاسدار حبیب الله سهرابی فرمانده سپاه ناحیه میناب گفت: رزمایش بزرگ الی بیت المقدس با شرکت بیش از یک هزار نفر از بسیجیان شهرستان میناب در منطقه  کلاوی برگزار شد.

وی اظهارداشت: در این رزمایش دو روزه بسیجیان با اجرای تاکتیک های عملیاتی، رزمی، دفاعی و شرکت در کلاس های حفاظت، سلاح شناسی، عقیدتی، بصیرتی و… توانمندی خود را برای دفاع از این مرز و بوم به نمایش در آورد.

فرمانده سپاه ناحیه میناب خاطر نشان کرد:هدف از برگزاری این رزمایش افزایش توان رزمی نیروهای بسیجی و آمادگی در مقابله با دشمن و بلایای طبیعی می باشد


.

 

 

 

 

 

 

 

 

علی نقی نجاری پور بازدید : 327 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

بیماری جاروی جادوگر که در دهه اخیر صدها هکتار باغ زیر کشت لیمو در شرق هرمزگان را از بین برده است، این‌بار در سکوتی قابل تامل بلای جان درختان کرت بشاگرد شده است.

به گزارش بولتن نیوز،  از بشاگرد واقع در بخش شرقی هرمزگان، کِرِت (kerat) با نام علمی Acacia ehrebergiana با فرم درختچه‌های بزرگ و کوچک است که به فرم درخت کوچک با یک تنه و ارتفاع حدود 5 متر در مناطقی همانند بشاگرد نیز روییده می‌شود.

شاخه‌های این درختچه خاردار و برگ‌هایش دو شانه‌ای زوج هستند، هر برگ آن معمولا دارای یک یا دو جفت شانه است.

گل‌های آن نیز به مقدار چندین عدد تشکیل گل آذین کروی می‌دهند که از محل زاویه برگ و شاخه بیرون می‌آیند، گل‌ها زرد درخشان و معطر است.

نیام یا میوه آن باریک و بلند و موجدار است، غالبا به رنگ سبز مایل به قرمز است که پس از شکفته شدن دانه‌ها با بند ناف خود به وسیله پوسته میوه آویزان می‌گردند.

این گونه عمدتا در دامنه‌های رو به جنوب ارتفاعات کمتر از یک هزار و صد متر مشاهده می‌شود و در شرایط سخت رویشگاهی جایی که گرما و خشکی منطقه به اوج خود می‌رسد و هنگامی که خاکی بر روی سنگ مادری باقی نمانده بردباری نشان داده و ظاهر می‌گردد.


شاخه‌های درخت کرت قبل از آفت




علی نقی نجاری پور بازدید : 497 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)

جلگه میناب 100 هزار به بالا عمر داشته و  زیستگاه انواع حیوانات وحشی مخصوصا پرندگان بوده است و همچنین تنوع نژادی طیور منطقه و فرم و شکل خاص برخی از آنها که بی شک منحصر بفرد میباشند ، باعث شده بنده بی تردید منطقه میناب را یکی پیداشگاه های طیور در دنیا بدانم و سعی خواهم نمود این فرضیه را به اثبات برسانم .  

  جنگاندن خروس در میناب قدمتی کهن دارد و  غالب  روستائیان در کاشانه خود از نسلهای جنگی نگهداری میکنند ، در این قسمت از مقاله ، بنده یکی از پرورش دهنده گان خروسهای جنگی را که بیش از ده سال است در امر یافت نژادهای جنگی ایرانی به بنده کمک رسانده و   انسان بسیار شریفی نیز میباشد را به شما معرفی مینمایم . 




علی نقی نجاری پور بازدید : 294 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (1)

جهله
این کوزه با توجه به ویژگی، فرم خاص و سایر مواد افزودنی موجود در گل سفال (خاکستر)، در خنک نگه داشتن آب کارائی خارق‌العاده ای دارد، جهله قرن‌ها فرم باستانی خود را حفظ نموده است همواره...
 
جهله، نمادی از سرزمین گرم هرمزگان

میراث فرهنگی زنده ملل دنیاست. هنری که ریشه در تاریخ، فرهنگ، هنر و مذهب سرزمینش دارد. ایران ما به جهت سابقه تاریخی و پیشینه فرهنگی جزء معدود کشورهای جهان است که بیش از 5 هزار سال قدمت تاریخی دارد و شاخص‌ترین گواه آن آثار باستانی و میراث فرهنگی و صنایع دستی آن است که از گذشتگانمان به یادگار مانده است. غنای آثار، آئینه ای از غنای فرهنگی، هنری و تاریخی این سرزمین پهناور است که در جای جای آن می‌توان این آثار را مشاهده کرد و در آن به جستجو نشست. جهله سازی شاخه ای از تولیدات سفالگری منطقه شهوار میناب در استان هرمزگان است.



علی نقی نجاری پور بازدید : 194 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (0)


پنج شنبه بازاز میناب از معدود جذابیت های جهان گردی میناب و حتی استان هرمزگان است که در بیشتر کتاب های راهنما ی جهانگردی و وبسایت ها ذکر و توصیه گردیده. افسوس که این مکان سنتی بر اثر بی توجهی رو به نابودی گذاشته است! نابود شده است.

بقیه تصاویر رو در ادامه مطلب مشاهده فرمایید


علی نقی نجاری پور بازدید : 110 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)

 


مهر گزارش می دهد؛

 

بندرعباس - خبرگزاری مهر: خشکسالی و گرمای بیش از حد هوا میزان مصرف آب در شهرهای استان هرمزگان را افزایش داده و از همین رو مسئولان نسبت به وقوع بحران کمی آبی در این استان هشدار جدی داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم هرمزگان در ماه مبارک رمضان روزهای بسیار گرمی را پشت سر می گذارند، گرمایی که در برخی روزها به 50 درجه نیز می رسد و این گرمای هوا افزایش مصرف آب و برق را در این استان به همراه داشته است.

کم آبی مشکلی است که از گذشته های دور با نام استان هرمزگان اجین شده و به علت کمبود بارندگی همواره ذخایر سدهای این استان با کمبود مواجه بوده است.

برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی نیز کاهش سطح آبهای زیرزمینی در هرمزگان را به همراه داشته و همین مشکلات موجب شده تا مسئولان نسبت به بحران کم آبی در روزهای بسیار گرم تابستان 91 هشدار دهند.

 


ادامه مطلب رو فراموش نکنید



علی نقی نجاری پور بازدید : 141 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)


جعفر آباد بخش هشت بندی شهرستان میناب تنها روستای کپر نشین کشور همچنان در انتظار توجه مسئولان محترم استان هرمزگان 

جعفر آباد بخش هشت بندی شهرستان میناب تنها روستای کپر نشین کشور همچنان در انتظار توجه مسئولان محترم استان هرمزگان

روستای جعفر آباد دهستان چراغ آبادبخش هشت بندی شهرستان میناب تنها روستای کپر نشین بخش هشت بندی می باشد که با مشکلات بسیاری روبروست.

 



علی نقی نجاری پور بازدید : 158 چهارشنبه 13 فروردین 1393 نظرات (0)

 

برای دیدن تصاویر با اندازه واقعی بر روی تصویر کلیک کنید


ورودی شهرستان میناب

 

 

تعزیه روز تاسوعا  روستای نصیرایی میناب آذرماه 1391

تعزیه روز تاسوعا  روستای نصیرایی میناب آذرماه 1391

 


 
سد میناب آذرماه 1391

 
سد میناب آذرماه 1391

سد میناب آذرماه 1391

 


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما اهل کدام شهر استان هرمزگان هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 157
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 283
  • باردید دیروز : 218
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 283
  • بازدید ماه : 1,525
  • بازدید سال : 21,635
  • بازدید کلی : 226,026
  • کدهای اختصاصی