loading...
بهشت هرمزگان
علی نقی نجاری پور بازدید : 362 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (3)

گزارش تصویری از رزمایش گردان های الی بیت المقدس در میناب

 

سرهنگ پاسدار حبیب الله سهرابی فرمانده سپاه ناحیه میناب گفت: رزمایش بزرگ الی بیت المقدس با شرکت بیش از یک هزار نفر از بسیجیان شهرستان میناب در منطقه  کلاوی برگزار شد.

وی اظهارداشت: در این رزمایش دو روزه بسیجیان با اجرای تاکتیک های عملیاتی، رزمی، دفاعی و شرکت در کلاس های حفاظت، سلاح شناسی، عقیدتی، بصیرتی و… توانمندی خود را برای دفاع از این مرز و بوم به نمایش در آورد.

فرمانده سپاه ناحیه میناب خاطر نشان کرد:هدف از برگزاری این رزمایش افزایش توان رزمی نیروهای بسیجی و آمادگی در مقابله با دشمن و بلایای طبیعی می باشد


.

 

 

 

 

 

 

 

 

علی نقی نجاری پور بازدید : 356 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (1)

"دهتولوک" یا "دختولکو" نام عروسکی متعلق به استان هرمزگان است که با پارچه ساخته می شود. "دهتو" در زبان محلی به معنی دختر و "لوکو" به معنی کوچک است. این عروسک توسط دختران روستایی به نام "شیب دراز" در جزیره قشم ساخته شده است.

علی نقی نجاری پور بازدید : 345 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

قارچ‌های خودرو که به زبان محلی به آنها (هوکال) گفته می‌شود از طعم و بوی خاصی برخوردارند و بیشتر مردم برای مصرف به صورت کبابی از آنها استفاده می‌کنند.

علی نقی نجاری پور بازدید : 278 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

بي تو امدي وا روسري

ووستادري زير سر دري

ووستادري تو روبروم

وا روسري چه محشري

بوني بمثل لامپ هزار

صد دل ادكرده بي قرار

كس نادونت تو مال كجاي

راه رفتني مثل غزال

مثل پير شاهزاده اون

ظاهر بودي ميتا زنون

ادزده تو دنيا به هم

روشن ادكرد زمين و ازمون

اي قد بلند و دل ربا

دستون تون پر از طلا

چقدر تو ناز و خوشگلي


علی نقی نجاری پور بازدید : 326 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

بیماری جاروی جادوگر که در دهه اخیر صدها هکتار باغ زیر کشت لیمو در شرق هرمزگان را از بین برده است، این‌بار در سکوتی قابل تامل بلای جان درختان کرت بشاگرد شده است.

به گزارش بولتن نیوز،  از بشاگرد واقع در بخش شرقی هرمزگان، کِرِت (kerat) با نام علمی Acacia ehrebergiana با فرم درختچه‌های بزرگ و کوچک است که به فرم درخت کوچک با یک تنه و ارتفاع حدود 5 متر در مناطقی همانند بشاگرد نیز روییده می‌شود.

شاخه‌های این درختچه خاردار و برگ‌هایش دو شانه‌ای زوج هستند، هر برگ آن معمولا دارای یک یا دو جفت شانه است.

گل‌های آن نیز به مقدار چندین عدد تشکیل گل آذین کروی می‌دهند که از محل زاویه برگ و شاخه بیرون می‌آیند، گل‌ها زرد درخشان و معطر است.

نیام یا میوه آن باریک و بلند و موجدار است، غالبا به رنگ سبز مایل به قرمز است که پس از شکفته شدن دانه‌ها با بند ناف خود به وسیله پوسته میوه آویزان می‌گردند.

این گونه عمدتا در دامنه‌های رو به جنوب ارتفاعات کمتر از یک هزار و صد متر مشاهده می‌شود و در شرایط سخت رویشگاهی جایی که گرما و خشکی منطقه به اوج خود می‌رسد و هنگامی که خاکی بر روی سنگ مادری باقی نمانده بردباری نشان داده و ظاهر می‌گردد.


شاخه‌های درخت کرت قبل از آفت




علی نقی نجاری پور بازدید : 511 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)

دو عکس قدیمی از شهرستان بندرلنگه در سالهای ۱۳۴۷.شهرستان بندرلنگه یکی از قدیمی ترین بنادر جهان است.بندرلنگه دومین فرودگاه کشور را داشته است.شهر بندرلنگه با ارتفاع ۱۴ متر از سطح دریا و تاریخی درخشان و پر رونق هنوز به عنوان عروس و مروارید خلیج فارس دارای قابلیت ها و مزیتهای فرواوانی می باشد.

 

 

بندرلنگه ۱۳۴۷

lengeh1old دو عکس قدیمی از بندرلنگه

بندرلنگه محله بلوکی

lengeh2old دو عکس قدیمی از بندرلنگه


علی نقی نجاری پور بازدید : 763 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (1)

به گزارش لنگه نیوز شهرستان بندرلنگه معادل ۸۲۱۰ کیلومتر مربع و ۱۱،۵ درصد خاک استان هرمزگان را شامل می شود و دارای چهار نقطه شهری به نام های بندرلنگه ، کنگ ،بندر چارک و کیش می باشد.از نظر توپوگرافی شهرستان بندرلنگه دارای دو شیب عمومی است یکی غربی – شرقی که امتداد کوههای موازی است […]

به گزارش لنگه نیوز شهرستان بندرلنگه معادل ۸۲۱۰ کیلومتر مربع و ۱۱،۵ درصد خاک استان هرمزگان را شامل می شود و دارای چهار نقطه شهری به نام های بندرلنگه ، کنگ ،بندر چارک و کیش می باشد.از نظر توپوگرافی شهرستان بندرلنگه دارای دو شیب عمومی است یکی غربی – شرقی که امتداد کوههای موازی است و دیگری شمالی – جنوبی با شیب کوهپایه ای که میل به ساحل دریا دارد.این عکس ها توسط یک گردشگر آمریکایی در سال ۱۳۴۵ گرفته شده است.

 

 

roz451 عکس های قدیمی از زندگی مردم بندرلنگه درسال 1345


علی نقی نجاری پور بازدید : 164 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از مرگ یک خرس سیاه آسیایی که یگ گونه در معرض انقراض و در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت است در شهرستان رودان هرمزگان خبر داد.
 
کیوان هوشمند در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب افزود:  ساعت ۲۱ شب گذشته  یک خرس سیاه آسیایی بر اثر برخورد با یک خودروی سنگین در جاده زیارتعلی شهرستان رودان در محدوده گردنه مهتابی در استان هرمزگان کشته شد.
 
به گفته وی، خرس مذکور که یک خرس سیاه بالغ بوده تا مدتی پس از برخورد با خودرو همچنان زنده بوده و سعی داشته خود را از حاشیه جاده به سمت کوه بکشاند.


 
هوشمند اظهار داشت: پس از اطلاع از حادثه محیط بانان و دامپزشک بلافاصله عازم محل شده و به جستجو پرداخت اند اما خرس را در حالی یافتند که حیوان تلف شده بود.
 
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: لاشه این خرس سیاه جهت بررسی های بیشتر به آزمایشگاه بانک ژن استان هرمزگان منتقل شده است.
 
خرس سیاه آسیایی هم اکنون در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در آستانه انقراض (CR) قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقیمانده جمعیت این گونه در کشور در دست نیست.

علی نقی نجاری پور بازدید : 285 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)


جزیره ابوموسی اولین چیزی است که هر گردشگر را به سمت خود می کشان
به گزارش فرارو به نقل از مهر در جزیره ابوموسی مهمانسراهای متعددی وجود دارد که پذیرای مهمانان نهادهای دولتی است. تنها سالن پذیرایی جزیره ، رستوران کوچکی با ظرفیت حدود 30نفر است که اکنون به اهالی جزیره خدمات می دهد.
پلاژ و پارک بازی کودکان از دیگر فضاهای تفریحی این جزیره است. تنها خط پروازی جزیره نیز از بندرعباس توسط هواپیمایی کیش ایر با ظرفیت 100 نفر دایر است اما برای گذر از راه دریا باید بندر لنگه را تا جزیره با کشتیهای تندرو چند ساعتی طی کرد.
 ساحل سفید رنگ و آبی و پرنده های مهاجر جزیره شاید به گفته کسانی که به دنبال آرامش اند جای مناسبی باشد اما افسون جزیره تنها سکوت و آرامش آن نیست بلکه گونه هایی از حیات وحش نیز جزو جاذبه‌های این جزیره محسوب می شوند. بر اساس یافته های اداره محیط زیست استان هرمزگان سواحل ماسه ای این جزیره محل تخم گذاری لاک پشتان دریایی است.
در بخش دیگری از جزیره نیز صخره ای وجود دارد که پرستوهای دریایی پشت تیره و گونه سفید بر روی آن تخمگذاری می کنند. در تنب بزرگ خارپشت بیابانی وجود دارد و در تنب کوچک گزارشهایی از تخمگذاری پرنده نوک سرخ دریایی در حدود 80 سال رسیده است.
شفافیت آب خلیج فارس در ساحل ابوموسی هم به حدی است که ماهی های آکواریومی و مرجان های آن نیز از کنار ساحل و موج شکن ها به طور واضح دیده می شوند و این خود جاذبه دیگر جزیره به شمار می آید.
جزیره، پستاندارانی از جمله خرگوش، خدنگ بزرگ و پرنده های مهاجر زیادی دارد؛ عکس های خبرگزاری شبستان از این جزیره زیبا را در ادامه مشاهده می کنید.

 















علی نقی نجاری پور بازدید : 293 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (1)

جهله
این کوزه با توجه به ویژگی، فرم خاص و سایر مواد افزودنی موجود در گل سفال (خاکستر)، در خنک نگه داشتن آب کارائی خارق‌العاده ای دارد، جهله قرن‌ها فرم باستانی خود را حفظ نموده است همواره...
 
جهله، نمادی از سرزمین گرم هرمزگان

میراث فرهنگی زنده ملل دنیاست. هنری که ریشه در تاریخ، فرهنگ، هنر و مذهب سرزمینش دارد. ایران ما به جهت سابقه تاریخی و پیشینه فرهنگی جزء معدود کشورهای جهان است که بیش از 5 هزار سال قدمت تاریخی دارد و شاخص‌ترین گواه آن آثار باستانی و میراث فرهنگی و صنایع دستی آن است که از گذشتگانمان به یادگار مانده است. غنای آثار، آئینه ای از غنای فرهنگی، هنری و تاریخی این سرزمین پهناور است که در جای جای آن می‌توان این آثار را مشاهده کرد و در آن به جستجو نشست. جهله سازی شاخه ای از تولیدات سفالگری منطقه شهوار میناب در استان هرمزگان است.



علی نقی نجاری پور بازدید : 213 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)


چندی پیش تعدادی فسیل از خانواده گاوهای دریایی در منطقه میناب کشف شد که دفتر موزه تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی بروی این فسیل های ارزشمند است.

فرشاد فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت:این فسیل ها از خانواده گاوهای دریایی و از راسته ˈ سیرنیا ˈ هستند که اجدادشان در دوره حاضر در دریای عمان زندگی می کند

.

علی نقی نجاری پور بازدید : 307 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)

                               

به مناسبت 10 اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس مسابقات (پاراموتور)قهرمانی کشور با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب،شهرداری میناب،هیئت ورزش های هوایی استان با شرکت نمایندگانی از  استانهای هرمزگان ،فارس،اصفهان در دهکده ورزشی ،تفریحی و گردشگری روستای نوبند قدیم با حضور مردم علاقمند به ورزش های هوایی،  در دو نوبت صبح و عصر در دهکده ورزشی ،تفریحی و گردشگری  روستای نوبند قدیم برگزار شد. 



علی نقی نجاری پور بازدید : 259 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)

 

هادی رضایی مسئول ثبت رکورد ورزشی کشور گفت : آرش احمدی طیفکانی موفق شد در رو پایی سرعتی و در مدت زمان یک ساعت 7هزار 738رو پایی بزند و رکورد قبلی کشوری خود را که 5 هزار 426رو پایی بود ارتقا دهد.
آرش احمدی همچنین رکورد کنترل توپ بر روی سررا به مدت 1 ساعت و 57 دقیقه و 24 ثانیه در کشور از آن خود کرد.
رضایی افزود : این رکورد برای اولین بار در کشور به ثبت می رسد و رکورد جهانی تعادل توپ روی سر در اختیار ورزشکاری از کشور سوئد با زمان 4 ساعت و 7 دقیقه است

علی نقی نجاری پور بازدید : 1173 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)

 

رضا صادقی

         

   آقای رضا صادقی خواننده پاپ سرشناس كشور كه طرفداران خاص خود را دارد امروز پس از مدت ها فعالیت در عرصه موسیقی با قدم گذاشتن به دنیای سینما مسیر تازه ای را تجربه كرده است.به گزارش پارس ناز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا صادقی ۲۵ مرداد سال ۱۳۵۸ در شهر بندرعباس به دنیا آمد و اصالتش از شهری زیبا به نام میناب (آنامیس) است.

علی ناصری

آقای علی ناصری یکی از خواننده های خوش صدای میناب است و دو شعر زیبایی در مورد زادگاه خود خوانده که پیشنهاد می کنم دانلود کنید.



علی نقی نجاری پور بازدید : 468 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)


 میناب در آغاز (هرمز کهنه)یا" هرمز بری"نامیده می شد که نام استان هرمزگان از آن گرفتهشده است .از ميناب با نامهاي مينو ، مينا ، هرمز ، هارموز ،نام های دیگر این شهر کهن و با فرهنگ :مثلا یونانیان میناب را آنامیسیا آرامیس می نامیدند ودر سفر نامه ها و کتب تاریخی از این شهر با نام های آموز ،آرموص ،ارگانا،آرموز ،خورموزر،منا ،مینا،مناب،مناو ،میناو،مینوو....یاد شده است و همچنین مغستان که مرکز هرمز کهنه بوده است و« میان آب »به دلیل فراوان بودن آب در اطراف آن بوده است ."مینا"به معنی جا و مکان به دلیل اینکه لنگرگاهو بار انداز کشتی ها بوده است. "مینو"به معنی روحانی است . میناب را به دلیل نزدیکی با دریا و وجود رود هایی در پیرامون آن ،میان آب نیز گفته اند،که اندک اندک به میناب تغییر یافته است.واژه میناب در گذشته به جهت شفافیت آب رود میناب ،مینا آب بوده ، که به مرور زمان و به دلیل دگرگونی حرف " آ "انداخته و به صورت واژه میناب در آمده است .



علی نقی نجاری پور بازدید : 4083 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)
 
 

 
پکاره:
 
مردم استان هرمزگان ، معمولاً غذاهای تند و تیز دوست دارند  این طبع غذایی بیشتر بخاطر آب و هوای خاص ا ین شهر است . 
 
یکی از ای غذا های بومی این استان  که بعنوان افطاری در ماه رمضان  یا در موقع شام زیاد مورد توجه است پکاره را میتوان نام برد
 
طرز تهیه پکاره در ادامه مطلب



علی نقی نجاری پور بازدید : 245 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

                 شهرستان رودان

                               موقعیت کلی

رودان با مساحتی حدود 5/2744 کیلومترمربع ، در فاصله 110 کیلومتری بندرعباس قراردارد . این شهرستان در10 درجه و 27 دقیقه عرض شمالی و 57 درجه و 10 دقیقه طول شرقی واقع شده است . ارتفاع آن ازسطح دریا حدود 192 متر است . از شمال غربی به بافت کرمان ، از شمال به جیرفت ، از شرق به کهنوج ، از جنوب شرقی و جنوب به میناب و از غرب به بندرعباس محدود می شود

رودان در قدیم به نام  " رودکان " معروف بوده و وجه تسمیه آن ، وجود رودخانه های متعدد و پرآب است . آب و هوای این منطقه گرم وخشک است و زمستانی معتدل و تابستانی گرم دارد . براساس آمارسال 1385 جمعیت آن 373 ، 104 نفراست .


 

 


تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما اهل کدام شهر استان هرمزگان هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 218
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 1,298
  • بازدید سال : 21,408
  • بازدید کلی : 225,799
  • کدهای اختصاصی