loading...
بهشت هرمزگان
علی نقی نجاری پور بازدید : 95 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)

عاشقان و شیفتگان آل الله در شهرستان رودان با به راه انداختن دسته ها و هیئت های عزاداری با دلی اندوهگین و چشمانی اشک بار در رثای شهدای دشت نینوا و در سوگ شهادت مظلومانه سید آزادگان جهان؛ حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش مرثیه غم سرودند.

امروز دگر بار غیرت حسینی در رگ های زمان جوشیدن گرفت و در بارش متواتر اشک و گلاب؛ فریاد لبیک یا حسین (ع) از حنجره عطشان عاشقان حسینی تا عرش الهی روئیدن گرفت و بار دیگر قلب ها و جان ها در نوای خوش یا حسین (ع)؛ شور و طراوتی دوباره یافتند.

عزاداران حسینی در رودان با به اهتزاز در آوردن بیرق عزای ثارالله در اربعین حسینی با گسترانیدن فرش عزای سلاله پاک پیامبر رحمت و مهربانی؛ این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند و از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله؛ عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را ابراز کردند.

بیش از چهل روز است که خیمه عزای سالار شهیدان در جای جای این کره خاکی برپا شده، از هر سو صدای کوبش طبل ها، نوای مویه شروه خوان ها و بانگ چاووشان به گوش می رسد.

بیش از چهل روز است که فریاد ˈیاحسینˈبی امان در عرش الهی طنین افکنده، عطر حسینی بر سر تاسر شهر پاشیده شده و مشام زمین آکنده از عطر وجود راد مردی است که عظیم ترین قصه عاشقی، جاودانگی و دلدادگی را رقم زد.

چهل روز است که کائنات؛ داغ بر سر نی شدنˈ آفتابˈ را سر بر شانه های آسمان؛ زار زار در خود می گریند؛ مولا جان؛ تو همانی که نمی توان نامت را شنید و نگریست.

ˈصلی الله علیک یا ابا عبدالله ˈ عاشقان و دلسوختگانت؛ در چهلمین روز از عزای جانکاهت؛ آمده اند و بی امان نوای ˈلبیک یا حسینˈ را در گوش زمان فریاد می زنند و بر سر و سینه زنان؛ جامه را بر تن چاک می کنند.

یا حسین؛ از آن روزی که مردمان کوردل، در ظلمت خوفناک شب های کوفه، عهد و پیمان خود را زیر چکمه های بی غیرتی و بی وفائی لگدمال کردند و فاجعه ای سرخ را رقم زدند؛ سالیان زیادی در سیاهه عمر روزگار ورق خورده است.

آقاجان؛ در همه این سال ها گر چه گرد و غبار زمان بر چهره هایمان نشسته و پیرمان کرده اما آتش عشق تو سوزنده تر و پر حرارت تر از همیشه در جانمان زبانه می کشد و دلمان از محبت و ولای شما هر روز پر شور تر و زنده تر می شود.

یا حسین؛ با تو همه چیز زیبا، آشنا و خواستنی می شود هر وقت هوای شهر دلگیر و نفسگیر می شود با روضه تو نفس تازه می کنیم و جان می گیریم.

سوگواری بر حسین(ع) مشق عاشقانه و عارفانه هم سفر شدن با کاروان عاشوراست، مایه سر زندگی و تلطیف روح و جان و صفای دل است برای شناخت ژرفای حماسه عظیم سرخ حسین(ع)؛ تقلا و تکاپویی است برای حسینی شدن، کربلایی زیستن و عاشورایی مردن.

مولای ما؛ سال هاست که در مکتب عشق و دلدادگی ات، آزادگی و آزاد مردی را مشق می کنیم، از شما آموخته ایمˈ زیر بار ذلت زندگی کردن؛ یعنی مرگ و مرگ در راه عزّت، چیزی نیست؛ مگر زندگانی تا ابد جاوید.

وقتی که در بیراهه های اندیشه؛ آوای شوم زمان و زمین، حقیقت روشن و صریح حق و ولایت را به انکار می خواند؛ این حسین (ع) بود که؛ راهیِ راهی شد که پایانش تصویری است از آتش و خون، تصویری است از کبوتران شکسته بال و پر، تصویری است از خیمه های سوخته و کابوس های کشنده و نا تمام کودکانِ بی پناه.

آن زمان که چشم ها، گوش ها، زبان ها و اندیشه ها در خواب عمیق غفلت و فراموشی فرو رفته بودند، حسین (ع) بود که تیغ خشم و کین خصم خدا را به جان خرید تا هجوم وحشیانه تندبادِ انکار، شمع یک‏تنه حقیقت را خاموش نکند.

مولا جان؛ گر چه آن روز خصم خدا؛ نای حق گوی تو را با تیغ کین برید، اما تاریخ گواه است؛ هزار و چهارصد سال است که ندای حقیقت گوی تو در گوش و جان زمان و زمین و در ذهن کائنات جاری است.

امروز هم پس از 14 قرن گردش و چرخش بی امان روزگار آمده ایم بگوئیم؛ ما غیرت، مردانگی، رهایی و آزادی را از مکتب و مرام شما آموخته ایم و تا آخرین نفس و قطره خونمان به شما و آرمان های والایتان وفاداریم.

آری؛چهل روز از آن واقعه عظیم، ماندگار و جاودانه گذشت؛ به راستی که« اسلام را عاشورا بیمه کرد و عاشورا را اربعین».

اربعین حسینی امسال هم مظهر تجلی پیام و هدف جاوید نهضت جهانی عاشورا است و این همه دل عاشق که آمده و بر آستان آن حقیقت همیشه زنده تاریخ، ادای احترام می کنند؛ نشان از این حقیقت صریح و روشن است.

شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) امسال نیز با سینه فراغ آمده اند تا درسی نو از نهضت بالنده و تا ابد جاوید عاشورا بگیرند و راه و رسم عاشقی و دلدادگی را آگاهانه تر و عاشقانه تر از همیشه مرور کنند.

امروز سر سپردگان و دلدادگان مکتب عاشورا در رودان با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه امامزادگان و گلزار شهدا و با قرائت زیارت اربعین و اقامه عزای سید آزادگان جهان؛ با پرچمدار عزت و آزادگی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تجدید عهد و پیمان کردند.

ˈاَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِˈ


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما اهل کدام شهر استان هرمزگان هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 133
  • آی پی دیروز : 171
  • بازدید امروز : 234
  • باردید دیروز : 349
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,357
  • بازدید ماه : 5,727
  • بازدید سال : 25,837
  • بازدید کلی : 230,228
  • کدهای اختصاصی