loading...
بهشت هرمزگان
علی نقی نجاری پور بازدید : 276 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)
شهرستان ابوموسی با وسعت حدود 53/70 کیلومترمربع معادل 098/0 درصد استان را به خود اختصاص داده است. ارتفاع متوسط آن از سطح دریا 46 متر و میانگین سالانه متوسط دمای هوا 82/27 درجه سانتیگراد در سال می باشد. جمعیّت آن بر اساس سرشماری سال 1385، 3833 نفر بوده است که جمعیت شهری آن 3052 نفر و جمعیت روستایی 781 نفر بوده است.

ابوموسی مشتمل بر 2 بخش، 1 شهر و 2 دهستان است.

1- بخش تنب: دهستان تنب

2- بخش مرکزی: شهر ابوموسی و دهستان سیری

جزیره بوموسو (ابوموسی)


 نام جزیره: جزیره ابوموسی

 

موقعیت جغرافیایی

 

 


علی نقی نجاری پور بازدید : 259 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)
       
جنگل‌های حَرّا در حوالی جزیره قشم، بندرپل، جزیره هرمز و بندرخمیر مجموعه‌ای از درختان سر سبز حرا به چشم می‌خورد که با آبراهه‌هایش با پرندگان زیبا و طبیعت بکر وحشی اش از منابع توریستی و دیدنی استان می‌باشد . و هر ساله افراد زیادی را برای تماشا به سوی خود جلب می‌کند . ويكى از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.


جنگل حرا
به روایتی این گیاه اسطوره ای که از اشک چشم آدم روییده است ، حرا نام دارد و به افتخار دانشمند شهیر ایرانی ، بوعلی سینا این نام را بر آن نهاده اند. این درختچه در سواحل و مرداب های ساحلی مصر، عربستان و سواحل جنوب ایران ، دیده می شود . حرا در 8 منطقه حفاظت شده بین المللی ایران می روید که در این میان جنگل های همیشه سبز دریایی حرا در حاشیه شمالی غربی قشم ، از زیباترین گردشگاه های خلیج فارس به شمار می آید.

به این گیاه در بندر عباس حرا ، در بلوچستان تمر و در بعضی از نقاط تول گفته می شود . به عربی نیز آن را شوری و شوره می نامند . حرا ، گیاهی از تیره شاه پسند است . دانه آن روی درخت مادر می روید و نهال تولید می کند . سپس از درخت جدا می شود و داخل مرداب می افتد .
جنگل حرا

 


علی نقی نجاری پور بازدید : 178 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)
دره ستارگان در قشم .

روستای برکه خلف در فاصله پنج کیلومتری از ساحل جنوبی جزیره قرار گرفته است . اهالی منطقه به این روستا استار کفته ( گاهی هم استار افتیده ) می گویند .
اما ، دره ستاره ها برای این پدیده کم نظیر زمین شناسی جا افتاده است .

دره ستارگان


به دلیل شکل ویژه این دره و انواع حجم ها و پدیده های فرسایش موجود در دره تولید صدا می کند و به دلیل این صداها است که اهالی معتقدند با تاریک شدن هوا این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه است و بنابراین از ورود به آب در شب خودداری می کنند.

دره ستاره ها در واقع یک ناحیه فرسایش یافته توسط آب های سطحی ، رگبارهای فصلی و تندبادها است . فلات اولیه که هنوز در بخش شمالی به صورت کم وبیش دست نخورده باقی مانده ، در ارتفاع بین 7 تا 15 متری از کف دره قراردارد و جنس آن ماسه سنگ با سیمان آهکی سست و پر از پوسته های فسیلی است .

مخروط های نوک تیز، ستون ها و ستونک های فرسایشی ، آرک ها و تیغه ها و دیواره های نواری از جمله بخش هایی هستند که در این دره مشاهده می شوند .

به دلیل سست بودن جنس لایه ها ، میتوان انتظار داشت که پس از بارندگی شدید ( که به ندرت اتفاق می افتد) تغییرات محسوسی در مورفولوژی دره صورت پذیرد.

دره ستارگان

 


علی نقی نجاری پور بازدید : 217 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (1)

قلعه‌های پرتغالی‌ها تقریباً در بیشتر مناطق حاشیه خلیج فارس وجود دارد، در بندر قشم، کنگ، در عمان، در رأس الخیمه، در قشم، در جزیره هرمز، وجاهای دیگر. این قلعه‌ها با پلان چهار ضلعی نامنظم، دارای دیوارهای به قطر حدود ۳/۵ متر و برج‌هایی به ارتفاع حدود ۱۲ متر در چهار گوشه قلعه‌است.

قلعه پرتغالی‌های قشم شامل انبارهای اسلحه، آب انبار بزرگ، اتاق‌های سرباز خانه، زندان، کلیسا، مقر فرماندهی، تالار است. کلیسای بعضی از این قلعه‌ها، دارای دو ردیف ستون‌های سنگی دایره‌ای شکل با قوس‌های زیبایی از سنگ‌های مرجانی تراش خورده‌است. قلعه‌های پرتغالی‌ها یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان است.

 


علی نقی نجاری پور بازدید : 1071 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

بندرعباس : آب گرم گنو چشمه آب معدنی گنو در فاصله ۳۴ کیلومتری شمال شرقی شهر بندرعباس واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

 

عكس ها در ادامه

 


علی نقی نجاری پور بازدید : 326 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)
:

اعضای انجمن بیماریهای خاص در رشته سنگ چلكا به رقابت پرداختند

بندرعباس- دبیر موسسه بازیهای بومی محلی استان هرمزگان گفت: در راستای احیای بازیهای بومی و محلی اولین دوره مسابقه ' سنگ چلكا' ویژه بانوان عضو انجمن بیماری های خاص این استان برگزارشد.

اعضای انجمن بیماریهای خاص در رشته سنگ چلكا به رقابت پرداختند

اسحق برخوردار زاده روز یكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: دراین دوره ازمسابقه ها 12 نفر از بانوان مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور با یكدیگر رقابت كردند.

وی اضافه كرد: این عده درشش گروه دو تیمی به سرپرستی خانم جهانی و داوری برخوردارزاده در محل ساختمان ابوریحان واقع در محوطه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مسابقه ' سنگ چلكا' را برگزاركردند.

این منبع هدف از برگزاری این مسابقه ها را ماندگاری سنتهای مردمی این استان نام برد كه از گذشته های خیلی دور نسل به نسل به ما رسیده است.

دبیر موسسه بازیهای بومی و محلی هرمزگان انجام هر گونه مسابقه ورزشی را موجب ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شركت كنندگان و ورزشكاران دانست و یادآور شد با استقبال خوبی كه بانوان مبتلا به تالاسمی ماژور از این مسابقه ها بعمل آوردند در آینده نیز دیگر بازیهای بومی محلی ویژه هرمزگان با حضور آنان برگزار خواهد شد.

برخوردارزاده بیان داشت: در پایان این مسابقه ها به نفرات اول تا سوم لوح تقدیر و همچنین جوایزی تقدیم شد.

در اطلاعات منتشره موسسه بازیهای بومی و محلی هرمزگان آمده است، با امكانات اندكی كه این موسسه دارد تاكنون اقدام به شناسایی نزدیك به 300بازی از این نوع كرده كه مختص این خطه می باشند.

این منبع بیان داشت: با توجه به سرگرمی های جدید به خصوص بازیهای رایانه ای كه به گفته دانشمندان اعتیاد آور شناخته شده در صورت توجه و پشتیبانی مسوولان در زمینه ترویج بازیهای بومی و محلی و برگزاری مسابقه می توان صدها نفر از دانش آموزان دوره پیش دبستانی تا دبیرستان را جذب این بازیها كرد.ك/3


علی نقی نجاری پور بازدید : 194 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (0)


پنج شنبه بازاز میناب از معدود جذابیت های جهان گردی میناب و حتی استان هرمزگان است که در بیشتر کتاب های راهنما ی جهانگردی و وبسایت ها ذکر و توصیه گردیده. افسوس که این مکان سنتی بر اثر بی توجهی رو به نابودی گذاشته است! نابود شده است.

بقیه تصاویر رو در ادامه مطلب مشاهده فرمایید


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما اهل کدام شهر استان هرمزگان هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 171
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 300
  • باردید دیروز : 218
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 300
  • بازدید ماه : 1,542
  • بازدید سال : 21,652
  • بازدید کلی : 226,043
  • کدهای اختصاصی